tisdag 2 januari 2018

Korkat eller lite gulligt?

Så här års är det några månader där det är förbaskat mörkt och trist på Landsort. Och då håller jag mig mest i Nynäs.
Ungdomarna firade jul med mamma i år, så då  var det inte aktuellt att fira där. Men julbord hos Restaurangn Svedtiljas åt jag med några goda grannar före jul.
Gjorde som förra året och eftersänder/adressändrar min post från Landsortsadressen till Nynäsadressen.
Fungerade det bättre i år?
Icke sa Nicke!
Två gånger har jag ringt till Strömsund, där Adressändring har  sitt kontor. De beklagar djupt på fin norrländska och lovar att ringa till sorteringen på posten i Nynäshamn. Och skickar en reklamationsblankett.
Har det hjälpt?
Icke sa samma gubbe!
Fortfarande delas posten ut i brevlådan på Landsort och jag får ta morgonbåten ut för att hämta den då och då.
En dag högg jag brevbäraren i Nynäs, men hon var bara vikarie och bad mig åka in personligen till postkontoret och klaga.
Sagt och gjort.
Vad finner jag då? Jo, på de gula lappar som används av postsorteringen vid en adressändring, stod det inte Landsort 1408 som jag hade uppgett utan Krokskär, som är grannön.
Tacka f-n för att posten då inte eftersändes!
När det blir fel kan man begära ersättning och det gör jag hela tiden och varje gång. Jag betalar ju 600 kr för jobbet och blir inte jobbet gjort = inget pröjs.
Idag fick jag ett brev från Adressändring där de beklagar och meddelar att de kommer att sätta in 150 kr på mitt konto.
Och till vilken adress var brevet adresserat till?
Jo, Landsort!!
Är det inte ganska sött??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar