onsdag 17 januari 2018

Det är jag igen!

Kära mina miljontals bloggföljare. Ni kanske just nu tror att jag inte har något annat för mig än stt sitta här och kreera nya fantastiska blogginlägg! Det är väl snart tio på bara ett antal dagar.

Och det är helt sant! Har inte ett dugg annat att göra just nu.

Min senaste spaning är att Dr Dahl senior, Dr Dahl juniors pappa, hade rätt redan för över 50 år sedan.
När kärringarna - hans ord och som man sa på 60-talet, klagade på att de inte gick ner i vikt, sa han bara: "Ät mindre och skit mera"!
Idag sade professor Deval, att det är mycket bättre att minska portionernas storlek än att hålla på att lattja med 5:2 eller 8:0 eller LCHF eller vad det än det kan heta.
Och detta sade jag själv redan för många år sedan också i denna förutseende blogg.
Det handlar bara om input och output.
Om du tillför mer energi till kroppen än vad du gör av med under dagen, så går du upp i vikt. Och tvärtom givetvis!
Det har egentligen alla lärt sig i skolan. Och olika livsmedel innehåller också olika mängd kalorier per viktenhet så är det förståss. Så välj de med få.
Konstigare än så är det faktiskt inte!
Nu är detta problem löst också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar