fredag 29 december 2017

Drönare och riktiga flygplan

Jag har nu idag observerat att myndigheterna har lättat på restriktionerna gällande var man kan använda sin drönare - om man har någon och varför man har någon?
Man har kraftigt minskat området runt Bromma och Arlanda till exempel!
Och då frågar vän av ordning? Varför det?
Jag har ju tidigare skrivit om drönarnas möjlighet att vara ett mycket effektivt verktyg för såväl terrorister som annat bus.
Och det tar jag inte tillbaks!
Vad och vilka har behov och nytta av en drönare?
Fastighetsmäklare som säljer attraktiva sommarhus i skärgården och i Djursholm och Saltis förstås. Och Peeping Tom som kan skicka upp sin drönare med finurlig kamera över någon tidigare väl insynsskyddad pool på östra Lidingö där alla vet att nya unga frun ofta såväl badar som solar helt spritt språngande näck.
Och vilka övriga?
Man sa också idag på TV att det allmänna trafikflyget 2017 kan ståta med att inte en enda passagerare World Wide i år har omkommit i en flygolycka!!
Vajert!
Jag brukar tidigare trösta mina flygrädda vänner med att det dör inte fler personer I hela världens trafikflyg än det gör på de svenska vägarna per år.
Och då var det ca 500. ( I USA dör mer än 50 000 personer per år på bara vägarna tror jag).
Har någon pratat om att sila elefanter och svälja mygg? Eller om det kanske var tvärtom?
Svårt det här med orsak och verkan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar