tisdag 19 december 2017

Nä men va fan. igen

Under flera år har jag envist propagerat för att det är ett vansinne och dumt, korkat och oartigt, att ta av sig ytterskorna när man kommer hem till folk på besök..
Hade två House Warning Partys i Nynäs för vänner för att ta upp gamla och nya kontakter, och flera stycken vägrade att behålla skorna på. 
House Warning skulle många hellre kalla Home Warming/After Work/Happy Hour mellan kl 17.30 och 19.00. Vi var totalt ca 40 personer och jag bedömde att det var smartare att göra det i två olika fredagar med ca 20 st i varje och bara servera drinkar i form av goa Dryor och smarriga tilltugg.
I dagens "Det sitter i väggarna" som går på TV1 just nu, ser jag den välklädde Christopher O´Regan gå runt i strumplästen i någon slags herrgårdsliknande byggnad i Burträsk.
Och de andra tre i programmet är lika välklädda om fötterna!?!
Han har skjorta, slips, liten väst, kavaj och snygga byxor.
Men i strumplästen!!
Vad har hänt i Sverige?
Jag har ju skrivit om detta otyg i min bok redan 2014. Har man inte läst eller inte förstått?
Jag kommer nu att i mitt hem sätta upp en skylt i entrén med följande text.
"Välkomna!
Detta hem är varken ett dagis eller en synagoga eller en moské, så jag ber er att respektera att bära skor inomhus"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar