lördag 10 januari 2015

Året med kungafamiljen..

..sändes på TV för en tid sedan. Jag är ju inte rojalist men slötittade lite i alla fall. En hel del handlade om de nyförlovade paret prins Carl Philip och hans Sofia och ett flertal frågor ställdes till de två. Bl a vände sig reportern till Sofia och ställde ett antal frågor om det ena och det andra. En var "hur var det att träffa svärföräldrarna första gången"?
"Jodå," sa hon, " det var hemma i Älvdalen och jag tycker det gick riktigt bra för Carl Philip och han kommer så väl överens med mina föräldrar".
"Jag tänkte kanske på hur det var när du träffade dina svärföräldrar första gången" sa reportern.
"Jaha?" sa hon.
Kul och fin liten missuppfattning som kanske säger en del om den glada och söta och självständiga tjejen.
Och Carl Philip är ju hur charmig som helst. Överglänste min halvidol David i Hellenius Hörna. Och det är inte lätt.
Nu känner jag inte de unga tu så noga - har bara träffat dem på kalas några gånger och hälsat och småpratat lite med dem, men allt verkar väl bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar