tisdag 1 juni 2021

Vin och vatten

 Idag var det en sådan dag igen! 

Under min dagliga morgonpromenad och när jag står nere i hamnen och djupandas för dagens första gång, kommer två unga pojkar - kanske 25-30 år med två barnvagnar. Rättare sagt kanske sittvagnar som de sköt framför sig och förmodligen med varsitt barn i. Om de var ett par och hade fått tvillingar eller om de hade var sin fru på jobbet och de var pappalediga vet jag heller inte. Det är inte mycket man vet, nu förtiden.

I alla fall så var de ett antal meter före mig när jag återupptog min raska marsch med gåstavar. Kände mig stark och hade extra schwung i rörelserna. "Bra tempo idag, Larson". Bra jobbat, Kör hårt och hela vägen in i kaklet..

Tyvärr verkade det som de unga inte förstod att jag hade full fart för de avlägsnade sig alltmer framför mig. Jag höjde takten ytterligare men de försvann ändå sakta i fjärran. Hade säkert minst 10 % högre hastighet än vad jag hade.

Det fina var att se två unga män ta hand om barnet och låta den hulda få jobba på sin karriär.

Det fula var att jag inte hängde med, hur mycket jag än försökte.

Jag kanske hade druckit för lite vatten?

Drick mer vatten och kom ihåg att du alltid skall dricka lika mycket vin som vatten, är dagens profetia.. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar