onsdag 26 maj 2021

ibland är det tätt på given..

 Skitväder idag. De som som står på TV framför de stora kartorna och som kan (gissar?) säger att det kan komma upp till 30 mm under dygnet.

Därför har jag inte kommit ur morgonrocken ännu. Och det gör inget eftersom den är vit och jag har bakat Lingonbröd på morgonen och ser då ut som ett riktigt proffs.

Men det var inte det det skulle handla om utan Coronaoffer.

Över 14 000 personer har dött p g a av Covid-19 i Sverige. Och av alla dessa är det bara 1 enda som jag har haft en personlig relation till. Med det menar jag en person som jag druckit brännvin tillsammans med. Går bra med GT, vin och bärs också. 

Han började på Teknis samtidigt med mig och i samma kurs men hoppade av och blev arkitekt i stället och senare närmaste granne med min bror Hans på Norrö.

Och jag har frågat andra i min omgivning hur många de känner närmare och får ungefär samma svar. Över 1 million har varit smittade/sjuka mer eller mindre och där känner jag till  kanske max 5 -10 personer med samma referensram.

Vilka är alla de andra? 

Dricker jag för lite brännvin?

Eller har min generation och umgänge skött sig ovanligt bra under karantänen?

Många frågor blev det.

Läste en nekrolog i veckan om en glad 70 -åring som fick smittan 14 dagar före sin 1a spruta och därför gick bort. Det är riktig otur. Får min 2a Astra på söndag och det skulle firas men tyvärr var det fullt på Aira den 12/6. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar