lördag 12 juni 2021

Seniortelefon

Idag är det en stor dag. Kanske inte för hela mänskligheten utan eventuellt bara för mig.
Jag fyller år! 
Och när folk frågar hur det står till, så svarar jag glatt "att jag känner mig inte en enda dag yngre än 78!"
Och i den här åldern får man vara extra tacksam för varje gång man får fira. Det är gissningsvis inte hur många gånger som helst kvar.
Och på födelsedagen passar barn och vänner på att ringa och gratulera och så småningom måste man kanske ladda telefonens batteri.
Ringer någon snäll människa just då, så tar det lite tid för oss som hör illa, att uppfatta att det ringer. Och har vi någon i närheten som hör bättre, så hör vi inte heller när den personen säger: "din telefon ringer," utan måste fråga "vad säger du"?
"TELEFONEN RINGER"!!
Och då skall man först komma ihåg var man lagt den, och det kan ta en viss tid och sedan ta sig hasandes dit för att svara. Och då har den givetvis slutat ringa eller vännen lagt på.
Så min spaning är att en seniortelefon skall kunna programmeras så att det går fram dubbelt så många signaler som normalt, att sigalerna är dubbelt så höga i volym och att telefonen är klart knallröd och blinkar glatt och hoppar och ropar " Här är jag. Skynda dig!!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar