torsdag 9 december 2021

Schyssta brudar

 Jag har alltid tyckt att Annika Strandhäll, har ett väldigt trevligt utseende. Men nu har jag ändå gjort slut med henne.

Var ju givetvis synd om henne när hennes partner och far till hennes barn, inte ville leva längre och tog saken i egna händer.

Men att då trösta sig med att gå hand i hand med fjanten Morgan Johansson i Visby, var väl långt över eller under midjan och acceptabel nivå. Men nu är det tydligen slut eftersom de sitter i samma regering. För så får det inte vara. Ylva Johansson fick avgå när Erik Åsbrink blev finansminister. 

Inget hor på kontor och där man bor!!

Och så har Annika som nygammal minister nu ertappats med att inte ha betalt sina räkningar i tid och fått ett antal betalningsanmärkningar. 

Är blonda brudar dumma?

Jag har i hela mitt liv gillat snygga/söta/vackra tjejer. Om det beror på att jag inte är så himla snygg själv och problemet att ragga upp sådana då var svårare, vet jag inte. Tävlingsmänniska har jag ju alltid varit.

Men ibland, speciellt på den första ungkarlstiden, så kanske man inte alltid när ångan var på topp, ens försökte på de snyggaste utan hellre gick en eller några trappor ner i hierarkin. Bjöd först upp den vackra till dans och stötte sedan på den mindre vackra väninnan. Ofta ett väldigt bra koncept för en särdeles eldig natt. Och gärna om hon hade glasögon. Glasögonormarna fick tyvärr heller inte alltid den uppmärksamhet som de skulle ha. Men inte av mig. Ibland.

Gjorde ett undantag när jag friade och gifte mig. Jag tog henne inte för hennes skönhets skull utan av helt andra skäl.

Men med facit i hand, kanske det var ett misstag.

Så under min andra ungkarlstid gick jag återigen på utseende i första hand.  Och lydde därmed min gamle fars visdomsord "att det är lika lätt att bli kär i en rik och vacker flicka som en ful och fattig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar