tisdag 27 oktober 2020

Fy fan

Jag säger det igen. Fy fan för Amerika!
Tänk detta fantastiska land vad det har chanserat. Och det är inte bara TRUMPetens fel men han har sett till att utvecklingen åt fel håll har gått ännu fortare.
För 4 år sedan gallskrek republikanerna när Obama skulle tillsätta en ny HD domare när det bara var 8 månader kvar till nästa presidentval. Och han avstod.
Nu när RBG gick bort 8 veckor före detta presidentval, gjorde republikanerna allt som gick och lite till, för att hinna tillsätta en ärkekonservativ domare som Amy Coney Barret. Och det 7 dagar före valet!!  Det har aldrig i historien gått så fort att tillsätta en ny domare i den positionen.  Att presidenten är en djupt ohederlig man som bara ser till sina egna syften, är säkert rätt klart för många människor. Men att samtliga republikaner i senaten är detsamma, är det som skrämmer mig och gör mig galen. Inte en enda gick emot och röstade åt andra hållet.
Finns det ingen hederlighet och moral kvar i USA över huvud taget?
Har alla accepterat husses vidriga syn på vanlig anständighet?
Detta gör mig beklämd och får mig att svära.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar