onsdag 11 december 2019

Har ni saknat mig?

Nu är mobilen snart full av påpekanden om att jag bara latar mig. Gör ingen nytta eller skriver några tänkvärda inlägg.
Icke så. Här kommer ett.
Det är just nu stor konflikt mellan Telia som just köpt TV4 och COM Hem. Alla skyller på alla. Som vanligt alltså, och vi "small people", som gamle Ericson chefen och nu ordförande i styrelsen för det multinationella företaget BP, Carl Henrik Svanberg, sa i en intervju när BP skitade ner halva södra USAs sydkust genom en oljeborrningsolycka.
Det är ju inte alltid man kan översätta i huvudet rätt av. "Small people" betyder  inte den "lilla människan" som vi säger på svenska utan på engelska betyder det dvärg.
Och det var kanske inte så lämpligt när massor av olja och elände och pollution  flöt in till kusterna och påverkade inte bara människors badstränder utan hela miljön.
Nog om detta.
När jag bodde i Brf Södermanland 37 på Lidingö, så var jag under ett antal år, ordförande i föreningen. Alla måste göra lumpen och bidra om man skall bo i en Brf förening, tycker jag.
Det är ju lite av hela grejen.
Då skulle vi handla upp telefoni, TV och dataanslutning. Eftersom jag hade varit i "branschen" påtog jag mig uppdraget.
Och jag hade ju lärt mig, att när problem uppstår, så sker det alltid i gränssnittet mellan två leverantörer.
De skyller alltid på varandra, och så kommer vi "small people" i kläm, oberoende hur långa eller korta vi är..
Min åsikt var "lägg äggen i samma korg, men se till för tusan att korgen håller!"
Då kan de inte skylla på någon annan.
Problemet redan då var, att korgen höll inte.
Jag döpte dem i min korrespondens till COM Bort.
Och där vi nu också. T o m min C More Golf är nersläckt.
Och himla tur för dem - och mig, så kunde jag igår i en repris, beundra min son Henrik Stenson torska till resten av golfvärldens giganter genom att vinna på Bahamas. Fantastisk prestation, så nu får han tillhöra fadershuset igen och inte vara utstött, som han vart största delen av året.
Även Fantomen är hård mot de hårda.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar