måndag 2 oktober 2017

"Jag är ingen talare..."

Har du hört det förut på middagar eller andra festtillfällen?
Mitt råd är då: " sätt dig ner och håll tyst!"

I morse i Morgonstudion - SVTs nya satsning på att bli mindre kommersiell och mera faktabetonad och med en helt ny besättning - deras Dreamteam har någon chef sagt, så var det nära att jag ringde Klagomuren om den finns kvar, och ge dem rådet enligt ovan.
Kommer ihåg Bosse Holmströms ivriga "Lägg ut, lägg ut" efter explosionen på Västtyska ambassaden för många år sedan.
Utan nu i stället " Lägg av, lägg av!"

Bara några timmar innan jag vaknade har det varit skottlossning i Las Vegas. Någon eller några har tydligen med automatvapen öppnat eld mot folk på en country festival i närheten av The Strip och 2 hade redan bekräftats avlidna och 20 skadade.
Och detta ältades om från kl 08.30 när jag slog på TVn till 09.08 när morgonsändningen bröts.
"Vi har inte mycket mer att säga men återkommer när vi har mer fakta sas säkert minst 10 gånger. Samma intervju med samma ögonvittne - som egentligen inte visste någonting heller, sändes under den aktuella tidsperioden 5 gånger. Och reporter Utterström som kunde USA men aldrig varit i Las Vegas intervjuades och det avsnittet sändes 3 gånger på en halvtimme. Man bollade mellan det nyblivna "Nyhetsankaret" Alexander Norén och Carolina Neurath och hennes kollega som jag inte lärt namnet på ännu. Och ingen visste något mer men skulle återkomma när de visste mer i all oändlighet.  Kl 9 Nyheterna innehöll lite om Katalonien valet annars var det bara Las Vegas. I 45 minuter och ingen visste något överhuvudtaget mer på slutet än i början av sändningen!!

Fanns det ingen vaken och nykter producent som kunde få stopp på eländet? Om det fanns en, ge honom/henne ett nytt och mindre kvalificerat jobb!

TV är ett fantastiskt medium men inte i alla situationer. Sitta och pladdra i direktsändning när man inte vet någonting. Det blir stamningar och omtag i det oändliga.

Detta är när TV är som sämst, skulle jag vilja säg



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar