fredag 20 oktober 2017

Ändra sina fördomar

Det här tror kanske inte många. Men jag gillar att bli överbevisad och att ändra mig. Men det måste vara väldigt hållbara argument. Annars går det inte!
Men jag kan ändra mig själv också utan att bli påverkad av någon från omgivningen.
Som de senaste dagarnas fotbollstittande.
Tidigare har jag inte tittat på fotboll varken i verkligheten eller på TV. Tycker det är för mycket våld omkring och mera hat än kärlek från supportrarna. Och så spelar man bollen nästan hela tiden bakåt. Man verkar prioritera att inte släppa in något mål framför att göra mål själva. Och så skjuter man för högt och över målet i öppna lägen. Det är som en för kort putt. Den går sällan i!
MEN! I onsdags var det match på TV3 mellan Chelsea och Roma i någon slags cup i Europa. Kanonmatch och 3-3 och massor av fina mål. Jag njöt.
Igår var det match mellan Östersund och Atletico Bilbao i någon slags Europacup hemma i Östersund på konstgräs och i en temperatur runt nollan. Staffan min gode vän från Sundsvall bilade upp för att se matchen live med några kompisar och påminde mig att den gick på TV9.
Öppnade en pilsner och satte mig framför burken och njöt igen måste jag tillstå. Alla i Östersunds lag bar skägg, tror att en eller högst två hade ett svenskt namn och de andra hade fått sin fina solbränna med födseln. Stora, starka men ändå tekniska. Och de hängde på motståndarna som iglar och gav sig aldrig. Tror att "bollinnehav" till slut var 62 % för Östersund och 32  % för Bilbao.
2-2 blev det till slut efter ett insläppt snöpligt mål i början och ett på slutet.
Kanonmatch och jättekul att se.

PS Iofs så sköt de några gånger för högt igen. Ge varje gubbe som skjuter för högt en disciplinär åtgärd som att skura toaletterna eller få avstå att spela nästa match. Pengar biter inte för de har de tillräckligt med innan. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar