onsdag 9 november 2016

Peter Englund..

.. historikern du vet, har nu även forskat lite i sin egen historia och framför allt barndomen om jag inte är helt fel underrättad.
Han har skrivit i boken om 658 eller så tillfällen och börjar alla med

Jag kommer ihåg..

Känns ganska bra att jag själv på min Blogg också sedan många år tillbaka har skrivit om händelser i mitt liv som jag kommer ihåg. Eller borde ha kommit ihåg! Och som eventuellt kan ge någon annan i min omgivning någon egen association eller eget minne eller bara några fniss.
Y-generationen och alla andra på Facebook gör ju inget annat än att exploatera sig själva med foton på barn och barnbarn och alla fantastiska resor de är med om.
Mina skriverier är ju mer av egen tillfredsställelse att skriva och lämna ett litet bidrag till barnen vad pappa/morfar har varit med om och som inte har berättats tidigare.
Som jag skrivit i ett tidigare inlägg så skall man i åldern av +70 gärna hålla på med släktforskning eller gräva i den egna historien på andra sätt.
Man börjar sluta cirkeln på många sätt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar