fredag 20 februari 2015

En riktig skitdag!!

Idag är det fredagen den 20 februari. Man skulle kunna tro att det är klockan  13.13 fredagen den 13/13 år 2013.

1) Mina Eurocine aktier, som jag har i bolaget och som jag väntar en större uppgång på så att jag kan sälja hela rasket och kvitta mot tidigare förluster och därmed likvidera bolaget, störtdök 56 %. Den kund som man väntade på att skriva utvecklingskontrakt med, drog sig ur.
Och nu skall man försöka driva det själva framåt. Kommer att ta åratal och mera pengar.

2) Mitt transportbolag av mina goda droppar som jag köper i Spanien  och Tyskland på nätet, har fått tillbaka lådorna med Gin och Whisky till Tyskland. Svenska Posten och Tullverket satte stopp. Och detta har ju fungerat i minst 10 år utan problem och har varit till stor glädje för mig och mina vänner.

3) Mina surt förvärvade pengar till min pension, som ligger i en Stiftelse i Värmland, har problem med den gamle ägaren av bolaget och ny styrelse utsedd av Länsstyrelsen har tagit plats och försöker nu mota ut alla bolag som inte har ngn nämnvärd verksamhet. Och håller inne ca 55 000 kr för ev om framtida rättegång går den gamle ägarens väg.

4) Dessutom så köper de och säljer i mina fonder lite hur som helst, verkar det som. Och har betydligt lägre värde på fonderna än vad Morningstar uppger.

5) Tänkte höja mitt utgiftstak per månad genom att belåna huset på Landsort med ngt slags Seniorlån. Juristen på SHB säger idag att det går inte för huset står på ofri grund och arrendetiden är för kort.

6) Om man skulle välja att kliva upp på vinden så skulle antingen repet eller takbjälken säkert gå sönder.

7) Undrar hur min dubbla Jack Daniels on the  rocks kommer att smaka i kväll? Surt förmodligen!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar