torsdag 18 maj 2023

mycket om sprit blir det

 Nu är vi på slutet av 70-talet. En god väns far, hade fötts in i ett större bokförlag och skött det bra och sålt för hygglig penning och hade inte så mycket att göra i den enormt stora våningen på Eriksbergsgatan. Och precis som jag - gillade han Gin o Tonic. Han gick runt - även på eftermiddagen i sin morgonrock, och spelade lite schack med sig själv och drack lite ur de GT som stod lite här och där bakom gardiner och blomkrukor, när han passerade. Hade säkert ett 20-tal på gång.

I mitt fall är det annorlunda. Jag ser ju lite illa. Kan inte spela golf, inte jaga längre eller köra bil.

Och gillar GT som en del av tidigare Saxon.& X

Och jag har bara en GT på gång i taget, men ser inte var jag ställt den. Mina 100 kvm är kanske 1/5 men det tar ändå tid att hitta den i alla fall med mina svaga ögon. Funderar på om jag ska hälla i ilie röd karamellfärg, för att se den bättre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar