måndag 29 maj 2023

Gauss normalkurva

 Jag anser mig normalbegåvad. Andra kanske inte tycker det och säkert fler tycker jag är mera på den lägre sidan av kurvan än på den högre.

i alla fall, så borde resten av världens befolkning också följa samma kurva. Och nu har det varit val i Turkiet och turken är inte helt korkad, men det visar sig att Erdogan vinner stort trots 15 år vid makten och ekonomin går åt fanders pga. hans egna national ekonomiska teser. Och hus ramlar ihop pga. korruption och pressfrihet inskränks och han blir alltmer totalitär. Och vinner vid stort valdeltagande och förmodligen ingen bluff eller fusk.

Hur kommer det säg, undrar lilla jag?

Trump i USA är samma sak. Jag känner normalbegåvade personer som röstat på honom.

I går spelade DIF mot AIK fotboll på Friends Arena och det blev kaos och våld igen.

Är de busarna också normalbegåvade? Man undrar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar