onsdag 27 oktober 2021

vad lite man vet...

 För någon månad sedan, på min dagliga morgonpromenad rumt Svandammen, såg jag en herre som lagt sin cykel på marken uppe i backen mot Järnverksgatsbron. Och höll på att pyssla med något i slänten ner mot staketet mot pendelspåren.

Dagen efter så såg jag att på en stubbe i närheten stod två gravljus och det låg blommor på marken och satt ett foto med text på staketet. Men det var för brant för mig att ta mig ner och läsa.

Idag på morgonen såg jag nya ljus och funderade igen på det hela.

Vad hade hänt?

Var det en gammal lokförare, som hade i lönn  låtit sprida sin aska nära rälsen av nostalgiska skäl eller var det mer tragiskt att någon som ledsnat på livet hade använt pendeltåget som hjälp på traven för att fara till någon helt annan plats än Stockholm City?

Eller kanske ännu värre. Var det en annan motionär, som använde samma slinga som jag för att bibehålla sin kondition på ålderns höst, som i stället stupat i backen upp på grund av en hjärtattack?

Här står jag och vetenskapen frågande!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar