torsdag 5 november 2020

Herre Gud

Jag säger det igen eftersom jag lämnade statskyrkan redan 1971.
Vad är det för värld vi lever i?
Har i hela mitt liv - utom de senaste fyra åren, tyckt att USA är demokratins högborg. 
På valnatten, långt innan alla valröster var räknade, gick herr Donald Duck ut med att han redan hade vunnit. Jag kanske inte talar den bästa engelskan, men när jag hör, så förstår jag oftast vad de menar. Men inte nu, fastän jag hade mina fina Sony hörlurar på som är kopplade via Bluetooth till TVn. Vad sa karln? Först var han glad över segern, sedan var han ledsen över att man tog den ifrån honom och därför tänkte han koppla in HD, som han just hade satt dit tre konservativa domare i - men det sa han inte.
Om nu herr Biden, tillsammans med ansvariga myndigheter, hade uppmanat befolkningen att försöka förtidsrösta så mycket som möjligt pga pandemin, och herr president Anka hade uppmanat sina att göra tvärtom, så är det väl inte så konstigt att när förtidsrösterna och poströsterna kommer in, att det gynnar demokraterna! Det behöver man väl inte vara Einstein för att förstå?
Och nu uppmanar kampanjledningen för republikanerna att folk skall protestera och de kommer själva att gå till domstol för att  klaga på allt som inte gynnar dem.
T ex så demonstrerar Trumps folk med såväl plakat som vapen utanför vissa vallokaler, om att röstningen skall avbrytas. Givetvis där Trump leder. Och där han ligger under säger plakaten att Alla röster skall räknas!!
Är detta BelarUS? Ja det verkar inte bättre. Tänk vad en man på fyra år kan förstöra genom att så hat och elände runt sig i den egna egoismens anda!!

1 kommentar: