onsdag 25 november 2020

döden, döden, döden..

..sägs att Astrid Lindgren och hennes syster/väninna vid ålderns höst, startade sina dagliga telefonsamtal  med dessa glada ord.
Och sedan fortsatte de att prata om livet och dess glädjeämnen.
Var förra måndagen på besiktning och årskontroll hos min husläkare, och alla axlar, motorn, dator och chassi var i gott skick med den lilla förgasaren i form av prostata, hade fått ett lite sämre värde. 
Förra besiktningen sade 4,6 och dagens var 7,3.  Gubbar i min ålder har ofta förhöjt värde och nästan alla har mer eller mindre problem, men få kommer att dö av det.
Men min duktiga husläkare Maryana, tyckte att, trots inga prostatacancer problem i släkten, att hon ändå skulle skicka en remiss till någon urolog.
Hon visste inte om någon skulle reagera, men dagen därpå ringde den privata vårdgivaren och erbjöd tid i morgon. Jag kunde inte, 
"men på torsdag mitt på dagen går bra".
Åkte iland för det var så himla mörkt och kallt på ön.
Under resan ringde en kompis som bor i närheten, vi kan här kalla honom för A, eller eventuellt G, och berättade att han var på väg till Stockholm för att träffa sin urolog, för det senaste värdet var 7,3. 
Hemkommen och dagen därpå, skrev jag ett sms till G , förlåt A, och frågade om resultatet och evenruell ETD.
Har inte fått något annat svar än att resultatet av MR inte kommer iörrån om 14 dagar.
(G eller hellre A har jobbat hela sitt liv i en mycket hög position inom logistikbranschen WW, så han kan både ETA och ETD).
Så nu är det min tur i morgon om döden, döden, döden.
Eftersom ni trogna läsare av min blogg, så känner ni väl till mina problem med ögonen. Men nu gräver vi i andra regioner, säger en gammal bergsingenjör...😉
Spännande att se vad det kommer ut av detta möte i morgon och om ev. ETD..







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar