tisdag 28 januari 2020

Idrottsgalan igen


Vet inte om jag skrivit något blogginlägg vid varje tillfälle de senaste 9 åren, men under de första hade jag ingen blogg, så då var det inte ngt klokt sagt i alla fall. Även om jag var med på den allra första 2000, klädd i smoking som sig bör. För tydlighetens skull skall jag väl säga att jag var bland publiken och inte uppe på scenen...
Tove Alexandersson - äntligen. Jag röstade på även förra året men då fattades det att ca 3000 andra också gjorde det och Hanna Öberg vann. I år var det skrällvinst med nästan dubbelt så många röster på henne i jämförelse med Stina Nilsson. Har orienteringssällskapen gjort en Lex Ridsporten?
Strunt samma , hon måste vara vår i särklass bästa idrottsperson alla kategorier just nu. Även om sporten och hon själv kanske inte lyser starkast.
Och den behagliga Kristin Kaspersen som programledare. Här har "skrikarna" Luuk och Helenius mycket att lära.
När jag var med första gången var herr kungen själv med, men nu får prinsarna Carl-Philip och Daniel själva ta hand om det hela. Undrar om det är någon rivalitet mellan dem? Ungefär som på landet bland grevinnor och friherrinnor. "Och vad hette du i dig själv då"? Född eller ingift prins?
Nu kommer jag inte ihåg om det är han Carl-Philip och Sofia, som också skall göra som Madde och Chris och Harry och Meg i England?  Mucka alltså och ställa sig på egna ben.
Det var väldigt tomt på den manliga sidan i år igen. Att Daniel Ståhl vann Bästa manliga idrottare var väl ganska klart men sedan var det tunnare. Sebastian Samuelsson fick pris för att han ryter till om doping är ju bra men kanske inte någon kvalificerad idrottsprestation. Och sedan en ung och duktig pingislirare var väl allt. Men massor av bra tjejer i alla grenar. Och kul också att de hur söta och fina de kan vara när de inte har snor i hela ansiktet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar