fredag 31 mars 2017

Nynäsposten

..heter den lokala tidningen.
På den gamla goda tiden när jag bodde här för 50 år sedan, kom den i brevlådan på eftermiddagen.
Men nu är det någon alert utdelare som lägger den i min brevlåda mellan kl 2 och 3 på natten!!
Varför så tidigt förstår jag inte och har inte heller hunnit ta reda på det.
Men denna han/hon eller hen, är inte bara morgontidig utan mycket generös och rolig också.
Hen försöker nämligen, till skillnad från vanliga utdelare som bara släpper den rakt ner från brevinkastet, att slänga in tidningen absolut så långt det går in i min hall. Givetvis ät det håll jag kommer för att plocka upp den.
Rekordet hittills är säkert närmare två meter.
Om hen sätter lite skruv på den så kanske den kommer nästan fram till min sovrumsdörr.
Jag bugar och tackar varje tisdag och fredagsmorgon och sänder en god tanke till personen i fråga som ger mig en sådan bra och positiv start på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar