fredag 3 mars 2017

Elände från ovan

Drönarna är nästa stora terrorredskap, är jag rädd för. Har skrivit lite om det tidigare men tänkt en gång till.
De används redan nu en del av IS i mellanöstern har jag förstått. Men mest blir de själv attackerade och dödade av USAs och dess allierades vapenbaserade drönare. Måste vara oerhört effektivt att placera en kamera och en ful bomb i samma lilla farkost och sedan styra den från helt annat håll.
När jag är rakt ovanför så släpper jag bomben. PIFF!!
Och tänk när storbuset i New York eller Stockholm i framtiden skall försöka ta kål på TRUMPeten eller andra höjdare när de far i kortege genom staden och man tror att man skall klara sig genom att gatorna är avspärrade. Men vad hjälper det om terroristen har en liten ful drönare som hen plötsligt släpper ut ur ett fönster och styr den mot bilen eller ännu hellre den öppna och eleganta hästdragna kortegekärran. PUFF! 
Eller ytterligare ännu lättare när honoratiores går ut för att hälsa på folket eller håller tal på någon utomhusplats. PAFF!!
Du kan ju idag köpa en drönare på Clas Ohlson för några tusenlappar. Och att upprusta den ytterligare är inte heller så himla dyrt är jag rädd för.
Tanken skrämmer mig mycket och framför allt hur man kan skydda sig emot detta monster.
Teknik är oftast bra för mänskligheten men i fel händer är det ännu sämre än dåligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar