söndag 17 april 2016

En sådan dag igen...

Har haft några sådana dagar tidigare också och även skrivit lite om det.
Den lilla och den stora världen
Äldsta dotter Ebba befinner sig i Danmark och nu närmare bestämt i Köpenhamn och hon har bott i landet sedan ett 10-tal år tillbaka Och går nu också i väntans tider och har kommit drygt halvvägs har jag förstått och allt är spännande och fungerar.
Mellandotter Sofia är hemma på Södermalm och packar och flyger i kväll till USA för att jobba på Spotifys kontor i New York i 10 dagar.
Yngsta Ulrika är just nu i London över helgen med sina arbetskollegor på Gullers Grupp och väntas hem i kväll. Tror jag.
Så någonstans runt klockan 18 svensk tid idag har jag en på marken i Danmark och två i luften över Atlanten. Fast åt olika håll.
Och ingen är rädd för terrorister och inte jag heller. Sannolikheten att själv drabbas fysiskt är ju inte så stor som tur är.
Det farligaste momentet är bilresan till och från flygplatsen i alla fall.
Så mig skrämmer de inte även om jag hatar dem. Men det är många i min omgivning som inte reser i onödan just nu, har jag uppfattat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar