söndag 17 april 2016

Nu när vi är innne på de kungliga..

Min tidigare svärfar gillade som sagt det Kungliga. Han bjöd med mig och dottern som jag då var gift med, på en stor och fin tillställning på Grand Hotel i Stockholm. Travelers Club hade årsmöte och Dr Carl Mannerfelt - pappa till Ocke som jag nämnt tidigare, höll föredrag om klimat situationen i världen bl. a. Och han var tidig och detta är redan slutet på 80-talet.
Högste beskyddare av Travelers Club är HM Konungen och såväl han som Drottning Silvia var med och lika fint frackklädda som vi andra.
I pausen stod de lite ensamma så svärfar motade fram oss och skulle givetvis prata om ditten och datten. Mest datten vill jag minnas.
I alla fall - så var ju min hustru och Silvia väl bekanta med varandra sedan olympiaden i München 1972 då Silvia var chefsvärdinna och Fiffi värdinna för det svenska OS ledarskapet. Hon pluggade nämligen till gymnastikdirektör i Köln och pratade flytande tyska dessutom.
Nu skulle jag presenteras för drottningen.
"Jodå, hon kände väl till att Fiffi var gift sedan ett antal år tillbaka" och frågade mig hur många barn vi hade. Jag tyckte det var lika bra att svara som det var och sade "Vi har tre stycken".  De heter Ebba, Sofia och Ulrika.
Och för att vara lika artig och engagerad ställde jag själv samma fråga: " Och hur många har ni"?
"Vi  har också tre barn," sa hon. De heter Victoria, Carl- Philip och Madeleine.
Vilken kul tillfällighet!! Vi hade precis lika många barn bägge familjerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar