söndag 20 mars 2016

Vad var det jag sa? Inte nu igen!


De förutseende och begåvade ser till att de får lite egen nytta av att de kan skåda in i framtiden. T ex satsar i företag som har funnit rätt spår eller t o m jobbar inom de branscherna. Andra - som er käre bloggredaktör bara pratar och skriver. Till ingen egen nytta och andras frustation.
Den 14 mars 2010, skrev jag om bl. a om terrorism. Vi hade upplevt ett antal dåd, förskräckliga i och för sig, men det tillhörde inte vardagen i alla fall.
Som nu!
Och den 12 mars 2013 skrev jag om att framtidens krig kommer att föras i Cyberrymden . Slå ut viktiga informationscentra och allt står stilla.
I lördagskväll kom en sådan attack mot ett antal av våra svenska dagstidningar. Nyhetsflödet var helt blockerat i flera timmar. Man skyller på ryssen, men ännu är det inte klart vad som hände. Och nu måste man tänka om. Lite sent, kanske kan tyckas.
Den nygamle VDn för TU - Tidningsutgivarna, Janette Gustafsdotter, som i en annan intervju, säger att hon vill att allt skall gå fort, säger detta på Aktuellt om attacken:
" Branschen har nu slagit till alla ventiler som går!"
Jag är ju själv ofta sämre än en 5:e klassare upplever jag på TV, men jag lärde mig i alla fall i skolan att detta heter kontamination - sammanblandning av två uttryck.
Det gick nog lite fort. Även för en tidningsutgivare som borde kunna svenska och som åker motorcykel.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar