söndag 5 september 2010

Omprövning

Jag lärde mig för många år sedan att kvinnor aldrig ändrar sig , de bara ombestämmer sig!!
Och så även jag.
För ett antal år sedan, så stängde jag av radion när jag hörde Lotta Bromé. Tyckte hon var fruktansvärt flåshurtig och låg alltid en halv oktav fel i sina kommentarer och andra uttalanden. Ungefär som Annika Lantz, så förstår du bättre vad jag menar!
Idag älskar jag Lotta Bromé i P4 Extra. Tycker hon har en fantastisk förmåga att såväl prata som att ställa kluriga frågor. Och hennes mörka röst är ljuvlig och smeksam och alert. Hon har verkligen tagit över Ulf Elfvings ”Efter 3” program på 90-talet. Och hon vinner välförtjänt pris som bästa radiopersonlighet osv flera år i rad.
Fantastiskt vad folk kan utveckla sig bara för att jag tycker lite illa om dem…

I kväll hörde jag på TV partiledarutfrågningen av Lars Ohly. Som vanligt sköttes den av Lars Knutson och Anna Hedemo. Och må jag säga, hon har heller aldrig tillhört mina största favoriter.
Förrän idag.
De frågade mitt i programmet lite om mamma och pappa ledighet och vänsterpartiets inställning till jämställdhet osv och Ohly lade ut texten ordentligt och var helt klar på att det inte fanns och har aldrig funnits något parti eller partiledare som har varit så framgångsrika och satsade så mycket på kvinnorna och jämställdhet i allt. De kom därefter in på Ohlys intresse för fotboll och då frågade Anna mycket försiktigt och vördsamt om Ohly visste vad svenska fotbollslandslagets tränare heter. Ohly svarade blixtsnabbt: ”Eric Hamrén.” Anna gjorde en konstpaus och ställde sedan nästa fråga. ”Jag sade inte herrlandslaget, har vi inte ett damlandslag i fotboll också? Och vad heter den tränaren?”
Ohly hade inte en susning….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar