fredag 6 augusti 2021

Så olika det kan vara..

 De svenska damerna har gått till final i fotboll under OS tävlingarna i Tokyo,

Jag har sett varje match och tycker de spelar fantastiskt bra och en härlig fotboll. Såg också herrarna från England spela mot Skottland för en tid sedan. Sämre match har jag inte sett. Bara bakåt och sidospel. Usch. Och mycket filmning i trängda situationer.

Så icke när tjejerna spelar. Full fart framåt!

Matchen skulle spelas kl. 11 lokal tid som motsvarar kl. 04.00 svensk tid. Men pga av värme och luftfuktighet har nu matchen framflyttats till kl. 21 som innebär kl. 14 svensk tid.

Många jublar för att slippa gå upp kl. 04.00. 

Men inte alla.

Jag t ex. 

Kl. 4 har jag just gått upp för att pinka och är klarvaken och tittar gärna på fotboll. Kl. 14 är ju mitt i "sova middags luren", så då kommer jag nog att somna i stolen under 1a halvlek..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar