måndag 25 januari 2021

Ständigt denna Corona

Livet förändras hela tiden umder pandemin. Från den första chocken i våras till ljuset i tunneln i somras till det stora mörkret igen nu efter årsskiftet. 2a vågen verkar minst lika besvärlig som den första och vaccineringen försenas och nya mutationer från England och kanske en tredje våg om vi inte hinner osv.
Och det känns nästan hopplöst efter att några av oss har varit i karantän ensam i snart 10 månader.
Vad gör jag då?
Före Coronan satt jag alltid och åt i köket när jag var ensam.
Under den sista tiden har jag "jackat upp" genom att sitta i matsalen och äta lunch och middag med varma tallrikar, linneservett och tända ljus.
 Jag skall inte besegras! Om du är elak mot mig, så skall jag vara dubbelt snäll mot mig själv!
 Och då vinner jag!
Bordet är ganska stort och jag sitter på ena kanten och känner mig ibland som Grevinnan och betjänten. Om jag är Miss Sophie eller James, har jag inte kommit underfund med. Eller kanske båda två. Och jag saknar, Mr Winterbotton, Sir Toby,  Admiral von Schneider och Mr Pommeroy.
Det går åt färre tallrikar, glas och mindre vin, men det hade det varit värt.
Förstått att V&S säljer mindre nu pga att krogarna stängs, och då hjälper jag till med att hålla upp konsumtionen. Skatteintäkter till er alla från mig. 
Glad Corona!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar