onsdag 10 juni 2020

årets flopp i Palmeutredningen

Stig Engström till sin hustru på morgonen 28/2 1986: " Lilla gumman, eftersom vi skall åka till fjällen i morgon, så kommer jag att jobba över i kväll för att bli klar med ett projekt innan vi åker. Jag tänker ta med mig en revolver, 357 magnum om det skulle hända något på kvällen.
 Jag tar sista T banan hem."
Nu måste Stig gå hem och checka ut från Skandia för att hnna med sin transport och då  när han kommer ut på Sveavägen 3 min senare, så kommer makarna Palme promenerande.
Pang, pang!!
Och dagen efter åker makarna till fjällen

Hallå, ingen hemma?






1 kommentar:

  1. Bra reflekterat och skrivet - som vanligt. I ett försök (lönlöst?)att vara seriös har jag ett par tankar.Tillställningen igår var tragikomisk. Men sönerna Palme verkar "coola". Jag undrar dock: hur många svenskar förutom Leif GW bryr sig efter 34 år ? Hur många lever i ett "trauma" ( medierna piskar på) pga mordet ? Mitt värsta trauma just nu är att AIK Hockey verkar långt borta från SHL.

    SvaraRadera