torsdag 2 juni 2016

lite kul att bli äldre

men det är inte så varje dag. Men igår var det en sådan stund.
På morgonen hade jag varit duktig och fyllt på min mini Dosett. Du vet en sådan där dosa som äldre använder för att komma ihåg att ta alla sina tabletter på rätt tillfälle. De stora flickorna och pojkarna har en sådan där orginalvariant med 4×7 fack, dvs du har möjlighet att programmera in medikamenter 4 gånger per dag under 7 dagar.
Mycket praktiskt och bra.
Min lilla fuskvariant klarar bara en gång per dag i sju dagar för jag är inte så stor ännu och behöver inte mer för min lilla Trombyl för blodförtunning och min 40mg kolesterolsänkare.
Så igår morse fyllde jag på alla facken med en av varje som skall tas vid sänggående. (vilka ord jag använder- sänggående..)
Och på kvällen när allt skulle exekveras, så kom jag tamigtusan inte på vilken veckodag det var!!!
Där stod jag i badrummet i bara mässingen och fnissade. Vilken lucka skall jag öppna?
Det tog en bra stund innan jag kom på att det var onsdag.
Och det gladde mig och även den något krokiga vägen dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar