måndag 5 augusti 2019

Stor lycka

En bra välmatad lime, rymmer 4 cl juice. Och man kan ju inte spara en halv lime även om jag just ikväll bara behövde 2 cl  för att göra min Frozen Margarita.
Det urgamla receptet från Inkatiden, säger nämligen 2 cl färskpressad  limejuice, 2 cl Cointreau och 4 cl Tequila per person.Och nu märker du direkt, som observant läsare,  att denna ekvation går inte ihop med en hel lime.
Och även jag, trots mina bortkastade 5,5 år på KTH.
Vad gör jag?
Tvätten hänger på tork på sträcket och det är hyggligt torkväder med 8 m/s vind från SV och blå himmel.
Och just det tänkte jag fira med att sätta mig på övre verandan och njuta av solen och titta ut över det glittrande havet och till den " frusna fröken ", äta några färska pistashnötter.
Jag gör då helt enkelt en dubbel Frozen och slänger därmed inte den halva limen, och sparar därför på naturens resurser, och Greta blir nöjd. Och även jag.

l

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar