måndag 12 augusti 2019

Alla åldrar

Har i helgen varit i Köpenhamn och firat äldste barnbarnets 3 års dag samt den yngstas namngivningsceremoni.  Vi var hemma hos Ebba och Erik och utomhus i deras fina trädgård och stående under äppelträden sjöng vi Pippi Långstrump på svenska och Rövarvisan på danska. Rättvist skall det vara. Och så var det klart efter att den dyra modern sade några vackra ord om sin lilla 6 månaders dotter.
De moderna ungdomarna gifter sig ju inte så ofta och döper heller inte sina barn, verkar det som, Tror mest att det beror på mina svärsöner och jag har personligen inga problem med detta men kanske barnens mor och jag garanterar barnens morfar och kanske även mormor om de var kvar i livet.
Danskt öl är gott och att sitta på X2000 i 5 timmar är väl heller det inte bästa för fysiken., så nu på förmiddagen till F&S för att fixa till ackordet.
Flickan i receptionen var inte på plats men jag checkade in i alla fall och barfota närmade jag mig herrarnas omklädningsrum. Precis utanför kommer hon med en ny patient och beskriver alla "Fasssiliteter" och jag hälsar artigt på henne och precis när jag slinker in i herrarnas hör jag information till den nya "att det är väldigt trivsamt här och alla åldrar är representerade."
Och det var jag det!
Förr var man main stream och nu är man pittoresk och tillhör den ytterst lilla gruppen "Alla åldrar."



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar