fredag 7 april 2017

Lördagsmorgon efter fredagen

Fortfarande har ingen inom media reagerat på att det var så pass få som det var som skadades och dog.
För mig slog den tanken mig direkt.
Och jag hittade ett ögonvittne i keps på TV som beskrev kort det fruktansvärde oväsen som kom sig av att en betong klump hade fastnat framför lastbilen. Som jag skrev om igår kväll och i nedanstående inlägg under rubrik Miraklet.
Nu hade ögonvittnet Svenningson som såg de tre döda uppe vid Kungsgatan också den frågan på Morgon TV och hade gissat på slakt längre ner. Så blev det ju som tur inte.
Men längre kom varken han eller reportern i denna tankegång.
Snart kommer den Larsonska betongklumpen upp i dagen, det är jag övertygad om.
Man skulle kanske bli stjärnanalytiker i nästa liv.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar