måndag 18 januari 2016

inte bara matprogram på TV...

Idag är det den 18/1 2016 och klockan är 18.55 svensk tid.
På TV just nu visar TV1 programmet Fråga Doktorn, på TV2 är det Akuten och på 3:an Svenska Hollywoodfruar och på TV4 Helt sjukt med David Hellenius...

Och i morgon kl 13.00 skall jag befinna mig på Örebro Universitetssjukhus Ögonklinik och träffa herr Överläkare Jan- Olof Carlsson som skall operera mitt vänstra öga för Makula Pucker. Han opererade det högra för ca 5 år sedan och nu är det dags för det andra. Han går in med fina pincetter genom glaskroppen på tre olika ställen och försöker få bort en elak hinna som satt sig framför gula fläcken. Och förhoppningsvis går det bra och jag kommer att se lite bättre. Detta sker i lokalbedövning och jag har bett honom om att inte i år spela samma CD-skiva som han hade som bakgrundsmusik förra gången och som han nynnade till. Jag har absolut inget emot Sven Ingvars, men han kunde ju kanske hoppa över just  "Två mörka ögon"..

Vi ses, hoppas jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar