torsdag 20 februari 2014

Mitt i OS i Sotji

Viasat / TV3 betalade hutlöst för att få sändningsrättigheterna uppges det.
Mig gör det intet för jag har bägge kanalerna och "zappar emellan" ishockey och curling.

MEN!! (nu är jag där igen)...

Dessa kanaler har , verkar det som, inte den erfarenhet som t e x reportrarna på TV1, och TV2 och TV4. André Pops och hans  gäng är ju strålande och en fröjd att lyssna på.

Tycker dock att Ola Wensström och även Carolina Klyft sköter sig alldeles utmärkt, med de som direkt refererar kanske man kan ha väldiga synpunkter på. Och då inte lika positiva. Vem gubben är som har hand om direktsändningarna i utförsåkning vet jag inte, men han är inte bra i alla fall. Det vanligaste uttrycket är "OjOjOjOj. Spelar ingen roll om det är negativt eller positivt- OjOjOjOj.  Och bredvid vid vissa sändningar satt Anja Pärson och lät som om var på muggen och hade de mest fasansfulla krystningar på gång. Rösten kom ner i något konstigt läge och hon bara väste  HÄÄNG PÅ, TRYCK TILL, JOBBA JOBBA JOBBA..

Det var varken vackert eller speciellt tilldragande. Annars så tycker jag att hon sköter sig bra i studion.

Och så var det en annan s k expert - en ung flicka som kunde det där med Free Style och hennes vanligaste ord var GRYMT som gällde en eller flera gånger för samtliga 10 personer som jag såg åka, innan jag bytte kanal. Åkaren var GRYMT skön, GRYMT bra, GRYMT duktig osv osv.

Stackars vi människor som äger SAOL - och ni som inte vet vad det står för, kan fortsätta att titta på TV..

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar