måndag 9 april 2012

Koka soppa på en spik

I förra veckan på "Uppdrag granskning" skulla man ha världens scoop, var det tänkt.
Det hette "Breivik och Sverige" och jag hoppas att jag har fel om jag säger att reporten hette Alf Fegan. Och har jag rätt, skall han ha allt skit som finns.

Något sämre har jag aldig sett - och jag gillar och supportar verkligen Uppdrag granskning.
Så fånigt att försöka få fram ett case att Breivik skulle hyra ett torp i Sverige för att där bygga bomben som skulle senare smälla i Oslo. Visst var det så, att han hade hört av sig till ngn mäklare om möjligheten mm, men det blev inget av det hela överhuvudtaget. Och utifrån dessa förutsättningar gå runt på byn och intervjua personer i trakten med frågor som: "hur skulle du ha känt dig om det var i din by som Breivik hade tillverkat bomben?" Och försöka med lokalbefolkningens kunskap peka på hur kort det var till Norska gränsen och var han skulle ha grävt ner uniformen mm mm.

HALLÅ!!

Var det ingen annan hemma på hela redaktionen den dagen?

Det var tendensiöst, fånigt och det sämsta tänkbara av journalistik enl min enkla mening.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar