måndag 24 april 2023

Handels Jesus...

 ...heter egentligen Micael Dahlén och är professor på Handelshögskolan. Lika långt hår som sin föregångare och skriver, tänker och forskar mycket på Livet och dess utmaningar.

Ett senare projekt handlar om vad som gör oss lyckliga respektive motsatsen.

En sak som syntes tydligt i undersökningen var som han sammanfattade med några ord: 

If you doubt, just do it!

Folk ångrar mest det de inte gjorde.

Utan att formulera mig så, så har jag nog levt efter den principen. Och ju äldre man blir så är det mindre sand kvar i timglaset och degen behöver inte räcka så länge till, så  får man verkligen "Jacka upp" som de yngre säger, om man skall hinna med.

I oktober var jag en vecka på Costa Brava, i december en vecka på Kanarieöarna, i mars två veckor på Maldiverna (Maldivs för oss som snobbar) och nu i juni en vecka med hela mitt gäng på Mallis och firar födelsedag. I augusti kommer en Hurtigrut från Bergen till Tromsö under fem dagar och vad som kommer senare i höst vet jag inte än.

Det gäller att kolla i hinken vad man vill göra så länge man orkar och har lust.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar