torsdag 9 februari 2023

Jag håller inte vad jag lovat.

 Har ju meddelat att efter 500 blogginlägg, så är det slut.

Men har fått ett antal propåer att det går inte. 

"Du kan ju inte bara sluta att skriva!"

Har en fundering på att ge ut de 500 inläggen i en liten bok till mina vänner som inte är så aktiva på nätet. Som en liten 80-års present i sommar, t ex. Jag hoppar över att bjuda på ett kalas och ger dem en  bok i stället. Larsons Fullbordade - blogginlägg från 2009 till 2022. Egna funderingar och andra dumheter.

Såg i SvD att de har precis lanserat en ny podd som heter Dynastin och handlar om Jan Stenbeck och hans familj.

Eftersom jag aldrig lyssnat på en podd, så tänkte jag försöka göra det. Det fanns en QR kod i tidningen som man skulle läsa av och då komma till podden.

Hur gör man det? Har aldrig gjort det tidigare. Tog fram telefonen och hittade ett antal appar som hetta QR och försökte scanna. Till slut gick det och jag fick fram en länk. Klickade på den och kom fram till en sida med 1a avsnittet. Lyckades senare koppla telefonen via blåtand till mina hörapparater och så satt jag där oerhört stolt och belåten och lyssnade på det avsnittet. Jag trodde man skulle ha gått på KTH och varit uppmärksam på lektionerna, för att klara av detta.

Där berättade bl.a. hans gode vän Kegge Scheele om hur begravningsfesten på Pontus in the green house hade varit. Man fick tydligen måla om en del efteråt...

(Samma Kegge - som jag kände något,  hjälpte mig att renovera min lilla 2a på Rindögatan på 70-talet. Han höll på med inredning och hade ett antal snickare och målare. Kommer också ihåg att det blev väldigt bra, och det är inte vanligt, tyvärr.)

MEN. Kanske min begravningsfest inte fullt skall vara i den nivån, men jag vet hur jag vill själv ha det. Inte en prälle i närheten och ingen kista och ingen defilering utan bara en sjuhelsikes god och närande minneslunch på Skärgårdshotellet i Nynäshamn. Massor av det bästa av sillar och laxar och skaldjur och brännvin och snapsvisor och champagne och är det sommar så gäller kortbyxor och Hawaii skjorta. Askan skall strös i havet utanför Drottning viken där jag badade som barn.

Folk kan ta en anpassad pendel från Stockholm City till Nynäs och i sista vagnen kommer det att erbjudas stärkande förfriskningar. Har arbetsnamnet "Liktåget".

Datum och klockslag är dock inte bestämt ännu, men håll uppsikt. Det närmar sig för varje dag.

Och jag har ju alltid sagt, "att kommer du inte på min begravning, så kommer jag inte på din"!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar