onsdag 16 augusti 2017

Sommaren 2017

Har inte varit någon höjdare så här långt. Jag har i o f s bara fått två mm regn under hela juli men det har varit blåsigt här ute på Landsort. Och inga riktigt varma kvällar heller. Men i lä så har det varit gott och jag är ganska brun. Som en halvljus hundlort ungefär.
Raska polska målare har gått över hela mitt hus och bod med äkta Falu rödfärg - den ljusröda varianten och utan linolja. Precis som Hubbe arkitekten vill ha det och som det var förr.
Och ROT för halva slanten nästan. Man ändrade tyvärr från 50% till 30% för något år sedan. De är duktiga och arbetsamma och jobbar 10 timmar per dag så det går undan. De slänger lite grejor hit och dit men med verktyg i hand är de ordentliga. Och det är huvudsaken. Bygger och tar ner ställningar i ett tjilivipp.
Man skall inte själv klättra i min ålder. Och inte heller stjäla arbetstillfällen för de som behöver dem bättre!
Så motiverar jag mig själv att stå på sidan om och titta på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar