lördag 10 maj 2014

Mello

..säger vi ungdomar om Melodifestivalen.
I kväll - för några minuter sedan, avslutades det hela spektaklet med finalen som sändes från Danmark..
Jag har väl aldrig varit någon större fan av detta jippo åtminstone inte under de senaste 40 åren. Tittade faktiskt trots detta på TV i kväll och dessutom under större delen av finalen må jag erkänna men varvade detta också med att kolla på TPC i Sawgrass, en fantastisk golftävling på en fantastisk golfbana utanför Jacksonville i Florida och som jag själv råkat  ha spelat och gjorde par på svåra 17:e...
Den danska produktionen var lysande, de tre konferenciéerna var strålande och rätt låt vann!!
Han/hon/hen från Österike sopade banan med resten av Europa. Det är inte ofta som jag engagerar mig så mycket, men till och med jag tog fram mobilen och röstade på såväl Österike som Nederländerna.
Danskarna buade när Ryssland fick röster - jag hade föredragit tystnad, men för Europas, kärlekens och den stora förståelsen för oliktänkandes skull, var det en helkväll.
Heja Europa för detta vittnesmål. Håll i detta så får SD och Svenskarnas Parti och Marie Le Penn och likatänkande på moppe!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar