lördag 20 oktober 2012

Jag är en dålig Taliban...

Min signatur på min blogg är Taliman Larson. Taliman är en gubbe som Harry Belafonte sjöng om på 60-talet (?) och som var en godmodig typ - typ!
Taliban är ngt helt annorlunda.
14- åriga Malala Yousafzia ligger medvetslös på ett sjukhus i Afganistan eftersom några rättrogna talibaner sköt henne i bakhuvudet för hon försvarade kvinnans rätt att utbilda sig.
Min äldsta dotter Ebba har pluggat i Sverige, i Australien och är nu till nyåret klar med sin läkarexamen i Köpenhamn.
Mellandotter Sofia, som har pluggat förutom i Uppsala,  i Spanien och ett år i Argentina och nu jobbar på Spotify och har en  magisterexamen i Internationell ekonomi med spanska. Den yngsta dottern, Ulrika åker i januari till University of Connecticut en termin för att göra klar sin Masterexamen i Statsvetenskap.
Erkänner att jag aldrig skulle platsa i de Talibanska kretsarna. Och det är jag glad för! Bättre att vara en glad Taliman i stället för en sur Taliban.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar