fredag 2 december 2011

Spiken i kistan

För bara någon timme sedan var Håkan Juholt i Skavlan. Tanken var förmodligen att försöka bättra på ryktet och komma på banan igen.
Hur gick det!
Enl min enkla åsikt, gick det rent åt h-e för den stackars Håkan Bråkan.
Han började med en kommentar som han troligen trodde skulle gå hem och det var att när Skavlan önskade honom välkommen så sade han något i stilen ” ja, jag har ju inte kunnat tidigare trots enträgen uppvaktning..”
Ingen i publiken skrattade.
När han skulle berätta om sin ”förlåt mig ” resa så sade han i meningen innan att han hade ”gjort allt som han trodde var rätt” och då säger en annan gäst - Linn Ullman att ” jag brukar be om förlåtelse när jag gör ngt fel och inte när jag tycker att jag gjort ngt rätt”.
Helt dräpande!!
Mustaschen var välansad, frisyren fin men det finns ju inget bakom fasaden!!
Precis som han själv hade sagt ett antal månader före han blev vald till partiledare: ”jag är inte den typen, är alldeles för ostrukturerad och hafsig och har inte det nätverk som behövs”.
Och det är väl det enda han har lyckas med när det gäller självinsikt.
Stackars pojke!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar